inherente vooroordelen en ervaringen

This is our main discussion forum...post anything that relates to bowhunting or archery.

inherente vooroordelen en ervaringen

Postby Banning on Tue Jun 19, 2018 3:40 am

Het komt niet vaak voor dat we een grof eerlijke opvatting krijgen van hoe Adidas Ultra Boost Mujer anderen ons zien. Vaak is het veel beter dat we dat niet doen en dat we dat zoete idee van wie we zijn in ons eigen hoofdje kunnen houden. Maar als we even een seconde buiten ons emotionele zelf kunnen treden, kan het een zeer openende ervaring zijn.

Ga naar de dating-app, Tinder.

Nu voor degenen onder jullie die niet weten wat Tinder is, het is een eenvoudige app waarin je andere singles-foto's in een korte afstand (ongeveer 25 min.) Kunt zien en je klikt of veegt in wezen "zoals" of "niet". Als jullie allebei als "zoals" eindigen, komt het overeen en heb je een match. Natuurlijk is er een plek waar je een paar zinnen kunt schrijven over hoe geweldig je bent, maar laten we echt zijn, het is de perceptie van de foto die er toe doet. Het is het eerste instinct van degene die naar die ene foto van jou kijkt en besluit "kan ik Nike Air Max Jewell Femme hem / haar wel of niet dateren" of een van de vele andere vragen met vergelijkbare, maar snode strekkingen. Omdat ik me nu geen dagen bewust was van de meeste sociale dingen, deed mijn enige kamergenoot op een dag wel ja / nee en intrigeerde ik hem wat het in godsnaam was, en het eerste dat in mijn hoofd opkwam, was het niet gebruiken voor data ...

Laten we eerlijk zijn, dit is een wrede en bijna barbaarse beoordeling, en wanneer je diep ingaat in de psychologische vertakkingen / het proces van 'daten' via deze methode, is het behoorlijk somber. Dat is waarom ik het nooit zou gebruiken, maar ...

Als een sociaal experiment is het behoorlijk flippen geweldig (dus misschien ben ik een science-nerd?). Denk er over na. Als je het systeem speelt, krijg je onmiddellijk een brute en zullen we eerlijk veronderstellen (want waarom zouden jongens / meisjes het anders eigenlijk gebruiken) reactie van wat de percepties van mensen van jou zijn gebaseerd op een foto.

En hoewel dit gevaarlijk kan zijn, in het juiste licht, is het behoorlijk intrigerend. Dus wat moet je doen? Eenvoudig. Zet een paar foto's op van jezelf, zijnde je normale zelf. Geen make-up fakeness voor de dames of spray op tan voor de jongens. Alleen jij doet normale dingen. Veeg vervolgens "ja" op ELKE enkele foto. Waarom? Want als je met "ja" over elke persoon veegt, weet je iedereen die ja op je heeft gejat.

Aan de andere kant, als ik praat met bewegingswetenschappers, ben ik te veel coach en niet genoeg wetenschappers. Ik word gezien als deze man die niet precies volgt wat het onderzoek ons ??vertelt en in plaats daarvan te veel kunst en geschiedenis meeneemt in de Nike Air Pegasus 89 Donna trainingspraktijken. Mijn perceptie in deze wereld is die van een coach, niet van een wetenschapper.

Dus wat ons rest is een les in twee verschillende visies op mij. Twee verschillende percepties op exact hetzelfde moment, waarbij dezelfde gedachten, idee?n en gegevens aan elke afzonderlijke groep worden gepresenteerd. Het verschil is dat hun inherente vooroordelen en ervaringen hun perceptie van mij be?nvloeden. Natuurlijk, ik draag eraan bij dat ik op de een of andere manier wordt ge?tiketteerd, maar de realiteit is dat deze percepties van groepen zijn veranderd op basis van hun ervaring en in welke box ze me kunnen vasthouden.

De les is dat we mensen mensen graag in nette categorie?n onderbrengen. Het is de menselijke aard om te categoriseren op basis van patroonherkenning. Het is een stuk eenvoudiger en minder tijdrovend om mensen Nike Air Max Classic Bw Womens in een paar kleine categorie?n te houden dan om te onthouden dat elke persoon die we ontmoeten en wat de exacte persoonlijkheid en gelijkenis met zich meebrengen. En hoewel deze categorie?n je een redelijk gevoel van de persoon of het object kunnen geven, is de realiteit dat het wordt vertekend door onze ervaringen, vooroordelen en vooral onze percepties. Het is de reden waarom, zonder er zelfs maar over na te denken of de gedachte bewuste waarneming bereikt, dat we meer of minder waarschijnlijk 'Hallo' tegen iemand zullen zeggen op basis van de manier waarop ze gekleed zijn, hoe ze eruit zien, de geur die ze uitstellen, hoe ze zijn slordig of lopen, of wat het ook is. We zijn gebouwd om signalen te zien, te categoriseren en een perceptie te cre?ren.
Banning

Re: inherente vooroordelen en ervaringen

Postby BillyJhonson on Tue Jun 19, 2018 6:59 am

BillyJhonson

Return to Bowhunting